06 april 2009

dag 2...


Dag två är till enda på min diet. Jag har nyss avnjutit en underbar middag bestående av blomkål, squash och haricot verts. Vilken gourmet middag! Haha! Frukosten var ju bara en banan och en kopp the. Ingen bondfrukost man orkar jobba på direkt, och jag kände mig lite matt när jag var i stallet, för jag passade på att packa höpåsar för tiden då jag är på semester. Fyra påsar om dagen gånger tio och innan hade jag mockat och packat halm. Ingen ansträngning i vanliga fall men lite jobbigare på diet.

Lena kom och vi borstade våra leriga hästar och gav oss ut på en skogsrunda. Var tillbaka hemma efter fyra och inte förrän då käkade jag lunch. Promenaden jag och Tippis tog sen brukar vara en powerwalk men idag trosade vi mer, haha! Men vi gick lite längre än vanligt istället.

Har inte varit hungrig idag heller, men som sagt lite orkeslös. Jag och Lotta satt och snackade om det häromdagen, eller det gör vi ofta men ändå, att vad mycket roligare vi har när vi fikar bakelser och äter god mat, än när man försöker gå ner i vikt. Haha, undra om det är värt det liksom?! Vi är ju inga tjockisar precis, men om man inte är nöjd med sitt utseende måste man göra något åt det, eller? Dessutom är hon och jag precis lika, vi frossar gärna och länge och älskar allt gott=onyttigt. När det har satt sina spår är det dags och skärpa sig igen=tråkigt.

Thatś life! Nu ska jag kolla på TV och göra dagens bloggkoll. Kram på er

Inga kommentarer: