17 september 2008

man ska ha husvagn...

...det har jag hört att alla har...så vi vill inte vara sämre, utan skaffade oss en vi med! Har kollat på husvagnar en tid, och såg den här för någon dag sedan, men tyckte den var för dyr. Så av en slump såg vi sent igår kväll att dom prissänkt den. Det första hjärtat gjorde imorse när dom öppnade var att ringa och boka vagnen, och tur var det för efter honom hade det ringt massor av kunder. Hjärtat slutade vid lunch och jag var ju ledig så vi tog bilen och styrde kosan till Kristinehamn för att beskåda underverket. *skratt*
Här får ni en interiörbild från hörnsoffan, där dubbelsängen ska bäddas. Tänk att dom nästan alltid har hemskt konstiga färgkombinationer i husvagnar. *fniss* Gardinerna är faktiskt inte oranga som det ser ut som på bilden, utan mer åt korall tror jag. Hur som helst, sånt går att byta. Den är faktiskt riktigt fräsch i hela inredningen och är välvårdad. Tydligen ett äldre golfande par som haft den tidigare. Sånt är bra!
Den lilla köksdelen, med kylskåp under till vänster.
Här är den lilla sittplatsen där man kan bädda enkelsäng. Toan till höger.
Här ser ni toan. Till höger om toan finns det en garderob. Förtält var det med också som var blått och grått och såg ut att vara i väldigt bra skick. Vi ska sätta upp det någon dag och kolla allting.
Så nu har jag nåt mer som ska inredas. *tihi* Jag tycker sånt är så kul att få köpa täcken, kuddar, handukar, porslin (plast) men ändå, och allt som ska finnas i den så den är resklar. Till förtältet ska vi ha ett bra bord och stolar och kanske en sån där förtältsmatta osv. Jag börjar låta som en äkta husvagnsbo. *haha*
Vad säger ni, har ni bott i husvagn, eller är det nåt som ni aldrig skulle kunna tänka er?
Vi ska mest ha den när vi jobbar på annan ort, eller på någon liten minisemester kanske upp till Hälsingland och pappas stuga, eller nån fisketur då och då.
Kram på er

5 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart ska man ha husvagn!!!
Och det är så skoj att inreda och fixa, och gardinerna går som sagt alltid att byta :)
KRAMAR!

Anonym sa...

Tjusigt! Så det var det ni var i väg till världens ände och gjorde. Nice, nu kan vi åka på riktig camping semester (observera att jag redan bjudit in mig själv), ha matchande träningsoveraller på oss och sitta i förtältet och dricka vin. Bara jag slipper tömma toaletten så följer jag dig till världens ände haha. Kram & godnatt

- sa...

Hihi, vad mysigt. Nu har ni blivit riktiga Svenssons, med Volvo, schäfer och husvagn. Det hade jag inte trott :) Men säkert mycket trevligt att bo i på familjesemesterar till nästa sommar :)

Jaa, visst har man det lyxigt när man står uppstallad och någon annan fixar allt. :) Men nästan ännu lyxigare att få sköta sig själv, hihi! Visst skulle du och tippis ha en Cooper, fast en rosa håller jag med om. Kraaam

imbra sa...

jag har bott i husvagn halva somrarna i många år. det är helt underbart!!! Så helt rätt val! Men ni kunde ju ha köpt min pappas husvagn spm ska säljas. Över åtta meter lång, och sju bäddar! hehe. Kram!

ErikaSH sa...

Kan ni inte köpa matchande tränings-ställ oxå, hihihihi... Nej men ett riktigt kap gjorde ni! Syns i mön igen, kraam