11 augusti 2008

första dagen på jobbet...

Idag var det första dagen på jobbet för både mig och hjärtat. Jag på mitt gamla vanliga jobb och Anders på ett helt nytt jobb. Ett lärarjobb fast på en ny skola. Han tyckte det verkade bara bra. Jag var tillbaka på DM och det kändes som att tiden hade stått stilla. Allt var sig likt och PLU-numren satt kvar i skallen. Det som var skönt var att vi fick massage idag, så det var en behaglig mjukstart iaf.

Tog min nya fina cykel till jobbet och åkte i tid så jag hann äta lunch på stan. Lotta skulle också ha börjat idag, efter sin semester, men hennes dotter är sjuk, så jag fick börja utan henne. Åt en god ceasarsallad till lunch från Café Kaal.

Otroligt härligt att cykla faktiskt! Man kan tjuvkika på vad folk gör i sina trädgårdar, vilket jag även gör när jag och Tippan är ute och går våra långpromenader, det går fort och det fläktar så skönt i håret. Haha! Ni tycker säkert att jag är knäpp, men men. Stannade till på OK på vägen hem och pumpade däcken lite extra.

Nu på kvällen har hela familjen ätit en god tonfisksallad med kokta ägghalvor och dressing, som hjärtat gjort iordning. Den var mumsig! Kollade även på hojar på nätet som vanligt. Måste ju hålla ögonen öppna ifall "min" hoj dyker upp där en vacker dag. Vill ha en egen nu!

Syndade nu på kvällen och åt popcorn och Marabou mjölkchoklad, vilket jag älskar. Chokladen ska vara rumstempererad och smälta sakta på tungan. Mmmm....Marabou! Nåt mer ni måste prova är om ni går på bio, är att blanda popcorn och M-kulor i munnen. Det är riktigt gott det!

Nä nu ska jag strax gå och sova så jag är pigg och glad när jag vaknar, för imorgon är en väldigt speciell dag... Kram på er

Inga kommentarer: