11 juli 2008

resväskor...


Är så stolt över mig själv, för idag har jag hunnit med massor! Först klockan nio hade vi möte här hemma angående att vi är familjehem. Det var trevligt och gick jättebra. Stackars min man bara, för han jobbade inatt mellan 21-07, sen kom han hem och lade sig en liten stund, så var det dags för möte. Gissa om han stupade i säng efter det?! När det var klart satte jag igång en tvätt och tumling, och började rensa ur kylskåpet. Diskade alla hyllplan och torkade rent hela kylskåpet. Känns så skönt efteråt.


Intog lite lunch efter skåpstädningen och åkte till Kupolen, där jag bytte storlek på ett par shorts till O, och handlade floppisar till hjärtat samt lite annat. Har kollat runt på alla väskaffärer, efter två bra resväskor med hjul. Vi har en liten och en stor redan, men eftersom vi är fyra som ska på semester snart, så behöver vi en uppsättning till. MEN, vilka hutlösa priser dom tar resväskor, jösses! Nej, det går jag inte med på. Har ju köpt båda våra väskor mycket billigare, och dom har varit på många resor och håller än. Kikade förbi Maxi Stormarknad på vägen hem, och där hittade jag kalasbra väskor på hjul. Den stora kostade 499kr och den lite mindre 299kr. Så där ja, jag visste att det gick att fynda! *ler* Ser ut som den på bilden, men av ett annat märke.
Nu ska jag strax åka till stallet och rida, och efter det har vi stallmöte. Ikväll är det sista vaktjobbet på Dalecarlia cup, för det här året. Kram på er

2 kommentarer:

- sa...

Alltid trevligt att fynda! Jag har en helt enorm resväska som jag fick av pappsen när jag flyttade runt så mycket. I den kan jag t.om bo om det skulle krisa. Men så blev det 15 kg övervikt sist jag skulle flyga med den :) :) Kram

Nutti sa...

Svar Hanna:

Haha, vad praktiskt...tänk vilken stor resväska Anders skulle behöva om han skulle bo i sin...

Kram på dig söta syster