13 februari 2008

två vardagar...

Tisdagen gick fort fast jag började redan klockan sex, med att åka till stallet och utfodra morgonmat och släppa ut kusarna. När jag hade gjort klart allt i stallet åkte jag för att sola en stund. På vägen hem passade jag på att tvätta bilen på OK. Duschade och åt lunch när jag kom hem igen, och sen var det dags att börja jobba. Vi började plocka fram kampanjvarorna på kampanjtorget. DjurMagazinet bladet går ut nu till helgen och räcker två veckor framåt. På kvällen åt vi som vanligt tillsammans, och glodde på TV.

Idag har jag först ridit på morgonen. Red samtidigt som Anna i ridhuset där jag hoppade och gjorde min "hemläxa" från förra hoppträningen. Det gick riktigt bra mot slutet av ridpasset, när TC själv tog tag i hindrena lite mer, och tog egna initiativ. Ska löshoppa, eller hoppa TC på lina, det är nyttigt för honom, då måste han tänka själv. Åt plättar med jordgubbssylt och grädde till lunch och skyndade sen till jobbet. Idag gjorde vi färdigt kampanjen och städade i hela butiken. Nu på kvällen ska jag och Tippan åka till Lena för att göra henne och hennes dvärgpinschrar sällskap på långprommenad. Hörs sen! Kram

1 kommentar:

Ida sa...

Plättar! Åh gud så gott! :) Roligt att träningen går bra, ska hoppa lite imorgon vi, med nova iaf, får se hur stackars sharon mår, hon var visst hängig idag med :/
Kramar!