30 december 2007

pysseldag...

Idag har jag och E varit i stallet från klockan tolv till halv fem. Han var så duktig och hjälpte mig med massor av sysslor. Vi började med att luncha hästarna i deras hagar och fyllde på vatten till Bally i hagen. Sen mockade vi till TC och Bally och fixade deras mathinkar, och E skivade morötter och lade i. E drog ner allt hö, från höberget och jag packade alla säckarna med hö. Roligt med lite sällis i stallet. När vi var klara med stallpysslet tog vi bilen till affären bortanför stallet och köpte oss lite fika, innan vi fortsatte med att göra iordning transporten. Tänkte åka och hoppträna på torsdag, och eftersom jag inte har använt transporten än, så fixade jag klart med spån osv, så det bara är att åka på torsdag. Har lite ont om tid då efter jobbet.

Klippte TC igen, eftersom hans päls har växt massor sen sist jag klippte honom, men jag gjorde bara hälften idag, och fortsätter imorgon igen. Red dressyr i ridhuset efter det, och hade sällskap med två andra hästar, en lite äldre dressyrhäst och en unghäst. Saknar en ljudanläggning i ridhuset. Gillar att rida till musik, eller att bara lyssna på radion medans man rider. Kanske kan ta dit en radio iaf.

På vägen hem svängde vi in på Coop och inhandlade smågodis. Har varit sugen på godis i flera dagar, så jag kunde inte låta bli. Så ikväll blir det soffläge och smågodis.

Vi jobbade igår natt, som vakter på Bolanche, och på dagen jobbade jag, Lotta och Linnea på DM. Vi hade rätt mycket folk och fullt upp större delen av dagen, så det gick fort. Sen var jag hem och bytte om och efter det åkte jag till stallet och red TC, och pysslade om Bally. Senare på kvällen var jag tillbaka till stallet och nattade hästarna. Efter det, som redan sagt, jobbade vi. Nä, soffan väntar... Haha! Kram

Inga kommentarer: