06 september 2007

fullt upp...

...har jag haft den här veckan, eller jag har inte hunnit varit här inne och skrivit iaf. Jag gör en liten sammanfattning.
I måndags gjorde jag stallet på morgonen och hann gå med lilla Tippis innan jobbet. På jobbet var det dags att plocka undan efter kampanjen, vi haft i två veckor, och städa i butiken. Direkt efter jobbet åkte jag hem och bytte om och hämtade Tippan. Vi åkte till stallet för stallmöte med alla hästägare. Vi är tio stycken ryttare och lika många hästar. Hoppas bara alla kan hålla sams nu när vi är så många. Det var en som var väldigt upprörd över nån regel som gäller oss alla, och höjde rösten. Men man kan ju inte få det precis som man vill i ett kollektivstall, man får ju rätta sig i ledet, tycker jag. Bara hästarna har det bra.

På tisdagen gjorde jag iordning i stallet på morgonen före jobbet. På eftermiddagen kom hovslagaren och skodde om TC, och A assisterade honom eftersom jag var på jobbet. Tur man har en man som ställer upp! Fortsatte göra fint i butiken, och gjorde om lite på olika avdelningar. Hängde om några väggar och bytte sommarväggarna vid kassan mot reflexer för höstmörkret. Det går fort nu på kvällarna, det blir mörkt tidigare och tidigare. På kvällen tog Tc och jag oss en promenad i hans nya skor.

Onsdagen var jag ledig och började med lite sovmorgon. Vid halv elva kom Anneli och jag tränade dressyr för henne en timme. Gick faktiskt bra, trots att det var längesedan jag red för henne nu. Hade velat tävla dressyr den 22:a och den 7:de men jag jobbar och är på mässa dom datumen tyvärr. Åkte hem och käkade lunch och sen iväg till ridklubben, för att kolla på Annelis nya häst. Hon har den till låns än så länge, men kanska ska köpa den. Den såg väldigt trevlig ut. Efter det var jag hem och tog mig en dusch. Bestämde men Vincent att vi skulle gå långpromenad med våra vovvar. Han kom hit och vi gick i 1,5 tim. Så himla skönt att vara ute och gå och se sig om och få motion samtidigt, och snacka skit förstås.

Nu idag torsdag har jag varit till stallet på morgonen och mockat och gjort iordning maten. Ikväll ska jag, som vanligt på torsdagar, åka och hoppträna för Terese i Bäckan. Får just se hur det går idag, vi var ju duktiga i helgen iaf. Men först lunch och jobb. Kram så länge

Inga kommentarer: