17 maj 2007

Svindlande fart...

Den här veckan har gått med svindlande fart. Plötsligt är det torsdag och jag har inte skrivit nåt den här veckan, förutom om Italienresan. Så det är väl dags att avlägga rapport i alla fall i korthet. Kanske inte bara för er skull utan för min egen, att kunna gå tillbaka och kika vad jag har haft för mig. Man glömmer så fort, eller jag glömmer så fort. Är helt värdelös på namn, datum och tidsperspektiv. Det här bloggandet gör att jag har lite mera koll.

I måndags tog jag lite sovmorgon, eller jag klev inte upp klockan sex, utan närmare åtta. Fixade med uppackning av väska, vilket är väldigt tråkigt, och med lite tvätt och städning, innan jag åkte till stallet. Tc verkade ha haft det bara bra medans jag var borta. Hade en liten lapp från Lena i mitt tävlingsskåp. Jag gillar att få lappar. Gjorde iordning Tc och red dressyr i ridhuset. Mockade efteråt och fixade maten. Blev lite sen, så det var bara att stå på gasen hem för att fixa iordning mig för lunch med Lotta. Vi hade massor att prata om, eftersom vi inte setts på flera dagar. På jobbet städade vi och snyggade till i hela butiken. På kvällen var vi bara hemma och myste.

Tisdag morgon hade jag morgonfodring i stallet. Upptäckte att det kommit en ny häst till stallet. Ingen information, ingen mat i ordning, inget skrivet på tavlan... Men sen kom ägaren in. Jag visade henne runt och försökte berätta allt som hon borde veta. Hade varit bra om vi i stallet fick reda på att det kom en ny häst, men men. Det var en rätt ung tjej med en varmblodstravare. Hade faktiskt hoppats på ytterligare en tävlingsryttare, men huvudsaken är att vi trivs tillsammans i stallet. Ja, lunch med Lotta och jobb, som vanligt, stod på schemat efter jag hopptränat med Tc. Träningen gick för övrigt bara bra. Käkade med några kompisar på kvällen och hade tjejsnack på hög nivå, haha!

Onsdag bjöd på sol och ledighet. Fixade några ärenden efter frukost. Var bla förbi ridklubben och hämtade mitt medlemskort och var förbi apoteket och köpte avmaskning till Tc och Fresh. Åt lite lunch innan jag åkte ut till stallet. Valde att rida ut en sväng och tog Tippan med mig som älskar att springa med. Det var kalasmysigt att galoppera i lugn takt med all grönska runt omkring, och min kära hund bredvid, och ni som rider vet att man blir på strålande humör efter ett sånt ridpass .



Tc´s mule och lilla Tippis, taget med mobilen på vår ridtur.

Idag torsdag på Kristihimmelsfärds dagen, har vi haft stängt på jobbet. Alltså ledigt en dag till, så himla skönt. Passade på att ta sovmorgon igen. Jag är ju ingen morgonmänniska, så jag passar på. Efter lunch åkte jag och E och lilla Tippis till stallet. E hjälpte mig när jag hoppade ifall vi skulle riva eller höja. Rev gjorde vi inte, och vi hoppade bana och det kändes faktiskt ganska bra. Mitt i banan ropar E att vi fått ihop 360 poäng! Haha, roligt barn, undra vad han grundade det på! Ska bli kul att tävla på söndag, men vårt enda mål är att vara där i tid och ta oss an två banor utan några mer krav. Var ju längesedan nu, haha! Klockan fyra var det dags för clinic i Falun med Minna Telde. Först red hon en häst härifrån, och sen instruerade hon två grupper. Den första med lite yngre hästar och den andra gruppen med mer erfarna hästar. Kul och intressant och framförallt inspirerande.



Minna Telde som för övrigt har sina rötter i Falun och började sin karriär på Svedens ponnyklubb i Falun. Hon sa att det var kul att komma hem. Kram på er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skoj med Clinicen, vi missade biljetterna, hade tänkt gå med Ida, men biljetterna gick åt fort.
Jag och Minna var bästisar när vi var tonåringar, men sen rann det ut i sanden när jag började på gymnasiet. Längesen jag träffade henne nu.
Kram kram!!!!

Nutti sa...

Svar Milla:

Om jag hade vetat det, hade en biljett över och det gick att köpa några direkt där.
Hon var så gullig innan clinicen, stod och gullade med, vad jag tror var hennes lilla barn, och lekte tittut, haha!
Kramelikram

Anonym sa...

Roligt med clinic! Alltid intressant och inspirerand :) Hoppas det går bra på söndag, framför allt är det väl roligt att komma ut på tävling igen, brukar vara mysig stämning :) Kram!

Nutti sa...

Svar Ida:
Ja det är mysigt och lite pirrigt. Roligt för det är några av dom jag alltid tränade och tävlade med förut, som ska vara med också.
Kramis från syster