17 april 2007

stallplats...

Började dagen med hästutfodring och stallfix. Tippan springer runt och har kul på stallbacken, och idag fick hon en massa tokryck och for fram som en galning. Så kul att se när hon busar. Vi tog TC och lastbilen till ridklubben och red ett pass på utebanan. Pratade med Hans, som har anläggningen, om att jag ville ställa mig i kö för en stallplats. Hon jag hyr av nu ska sälja sitt hus och flytta, och då står jag utan stallplats. Ska även höra på lite andra ställen. Åkte tillbaka och släppte TC i hagen och åkte hem med lastbilen. Tippan och jag tog lilla bilen till mitt jobb, och köpte hästmat, som jag glömde igår. Körde maten till stallet och hem för en dusch.


Lunchade med Lotta innan jobbet. Som vanligt! Haha! Idag fick vi varor från flera leverantörer och vi fick undan det mesta innan vi gick hem för dagen. När jag slutade var det inte alls vackert väder längre, utan regnet strömmade ner. Trist, men regnet behövs ju för växtligheten, och hellre det än snö! Fast jag blir så trött av lågtryck. A hade lagat mat tills jag kom hem, och E var på besök, fast det e mammavecka, så han åt med oss. Trevligt! Y är hos en kompis och umgås. Kollar på Äntligen hemma och skriver på msn och pillar här samtidigt... tur man är tjej! Kram Tippan

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, så tråkigt med stallplatsen! :( Hoppas att det löser sig på något bra sätt för er. Regnade för fullt här med igår, men idag skiner solen igen, fast det är kallare nu :/ Men det börjar bli grönt ute, underbart! Kramar