16 december 2008

ingen tvättmaskin eller mat...

Sitter och myser i soffan och slökollar lite på Titanic. Det är inte första gången jag ser den, men den går ju på TV så man kan ju glo ännu en gång.

Jobbade till sju ikväll på DM för vi har julöppet en exta timme per kväll, nu innan julafton, och faktiskt så hade vi lite kunder även efter klockan sex.

Våran tvättmaskin har ju som sagt gått sönder, och idag fick jag nys om att Steffi på jobbet skulle sälja en tvättmaskin dom hade stående i garaget. Vi tog släpvagnen dit efter jobbet, men tyvärr visade det sig att den var för liten för oss. Den tog bara 4kg tvätt och vi behöver helst en maskin som tar minst 6kg tvätt. Ni vet fem i familjen med alla olika intressen och hobbys, då blir det en full tvätt om dagen. Så vi får åka iväg och köpa en ny tvättmaskin imorgon. Surt så här i juletid...

När vi åkte hem bestämde vi oss för att köpa med mat hem från Max, eftersom vi båda var trötta och alldeles för hungriga för att börja laga mat när vi kom hem. Beställde fyra Maxmål med tillhörande dricka och fyra dipper. När vi kom hem och dukade upp allt på bordet så fanns det bara tre mål med, men drickorna och dipperna var nerpackade. Så typiskt! Ringde dit och berättade om det lilla missödet. -Oj då, då måste det vara kvar här! sa tjejen som svarade. -Du skriver jag upp dig på våran tillgodolista. Jasså, dom har en hel j**la lista med stackare som har blivit utan mat tänkte jag. Blir såå matt!!! Morr! Hur svårt kan det vara?!

Nu ska jag kolla in era bloggar och några andras, vilket är rätt tidsödande, men roligt, haha!
Kram på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var den jag fick av dig som jag hade, är så himla skönt för trötta ögon! :) Kram