15 december 2008

hoppträning & god gärning...

Helgen har gått snabbt med jobb både dag och natt. Fredagen var jag på DM på dagen och på Cozmoz och Hiphopfestival på kvällen. Lördagen bjöd på jobb på DM mellan 10-14. På eftermiddagen var jag och E till stallet och tog in hästarna. På kvällen åkte jag till Falun och jobbade på en julgala, med Paul Young, Barbados och Janne Loffe Karlsson. Söndagen tillbringade jag med Lotta på DM.

Idag har jag varit ledig hela långa dagen, och hunnit med en hel del. På förmiddagen hopptränade vi för Eva-Maria Härdin. Det var jag, Therese och Anna som hoppade för E-M och vi travhoppade först på kortsidan på ett stigsprång med tre travbommar före, efter det fortsatte vi i glaopp och lade en volt mellan två hinderstöd och fortsatte på ett räcke på nästa kortsida, efter det en volt igen mellan två hinderstöd och fortsatte på ett stigsprång. Träningen gick bra och vi ska försöka rida för henne iaf varannan vecka. Perfekt när hon delar stall med oss och vi kan vara kvar på anläggningen.

Efter lunch hemma åkte jag och Therese till skogen med våra prinsessor för en skön skogspromenad i snön. Skönt när hundarna kan springa lös hela tiden.

Vi bestämde oss för att göra ett besök på DjurMagazinet med donnorna så dom fick välja nåt gott från tuggtorget. Therese åkte för mig dit och när jag kom dit så låg det en man utanför butiken, raklång på backen. Jag såg att folk bara gick förbi honom, så jag gick fram till honom och frågade hur det var fatt. Såg ju på en gång att det här var en alkis, så jag antog också att han var avsupen, men när jag började prata med mannen så ville han sätta sig upp, så jag drog upp honom och upptäckte då att det var en pöl med blod under hans huvud. Stackarn hade ramlat och slagit i bakhuvudet. Jag tillkallade ambulans och satt och pratade med honom tills dom kom. Fattar bara inte hur folk bara kan gå förbi?!

Jag och Tippan var en stund på DM och kikade runt. Hon var mest sugen att gnaga på dom största märgbenen, men jag förklarade att det inte är lämpligt att äta ben som är större än en själv, haha!

Nu har jag varit till stallet ännu en gång för att ta in hästarna. Just nu sitter jag nyduschad i vår nya soffa med laptopen i knät och myser under filten, med en söt liten dvärgpinscher på fötterna. Livet är rätt skönt. Kram på er

3 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Men gud vilken tur att du stannade och tog hand om mannen. Alkis eller inte, det är trots allt en människa! Fattar heller inte hur folk bara kan ignorera och gå förbi! Dagens hjälte var du minsann!!

miss coctail sa...

Bra gjort kusin!:)

imbra sa...

en stor ros till dig sofia. Om jag någonsin gör illa mig på fyllan eller ej, hoppas jag att jag träffar någon som du. Kramar Malin