26 december 2008

hoppträning...

Jobbade på Bolanche igår, och juldagen är ju en hemvändardag för många, så det var knökfullt! Trångt och varmt inne på krogen, och superkllt i dörren med en massa minusgrader, burr! Vi hade egentligen inte så mycket att göra med tanke på hur många som var där, men en och annan åkte ut såklart. En som skulle ut (fortsätt inte läsa mamma) blev väldans arg, så arg att han lovade att sätta en kula i pannan på mig utanför osv bla bla bla! Min kollega skulle han skjuta i benet... Ja tänk att man så gärna vill vara på krogen, så man kan tänka sig att skjuta folk för det. För att göra en lång historia kort, så låg det antagligen inte så mycket tyngd bakom hotelserna och han fick efter polisinblandning gå hem.

Kom i säng vid fyrasnåret ungefär och vaknade halv elva av klockan. Åkte efter frukost till stallet där jag mötte upp Lena och Therese för hoppträning. Vi tränade för Eva-Maria och det gick bra och framför allt hade vi väldans skoj alla tre. Nästa vecka blir det dressyrträning för henne, och så kör vi varannan vecka är det tänkt. Känns så kul att ha ett träningsupplägg och framförallt för en så välutbildad tränare med så mycket erfarenhet. Ska bli intressant att se var det kan leda.

Igår red jag och Lena ut och galloperade i snön, och imorgon tänkte vi göra en repris på det och då följer öven Therese med. Skoj! Nä om jag skulle gå och sova kanske, jobbar ju på DM imorgon. Kram på er

Inga kommentarer: