13 december 2008

gardinbestyr...

Började dagen med uteritt tillsammans med Lena och Therese och våra glada hästar. Alla tre var pigga och busiga i snön så man fick hålla i sig emellanåt så man slapp hamna i det kalla vita, haha!

På jobbet har vi gjort klart det sista för julkampanjen, och jag lovar att vi har slitit hund hela veckan för att få butiken iordning för den här helgen. Tonvis med foder, pall efter pall med grejer har fullkomligt vällt in genom dörrarna, och allt ska ju packas upp, prismärkas och ut på rätt plats. Dessutom lyfter vi ju tungt hela dagarna med hund, hästfoder och akvariegrus som ska på plats i hyllorna, så man blir både stark och varm i armhålan, haha!

Köpte gardiner till vardagsrummet på Kid Hemtextil igår när jag åkte hem från jobbet. Hade en tanke om lite röda gardiner och plädar till vår nya grå soffa och silvermönstrade nya tapeter, nu när det är jul och allt. När jag äntligen var klar med att hänga gardiner, insåg jag att det såg för**vligt ut, ungefär som ett horhus, så dom åkte raskt ner i sina förpackningar igen, och återlämnades idag. Bytte mot en annan gardin som jag redan har sen tidigare, samt en spegel och två blomkrukor-lika med en nöjd Sofia!

Nu har jag varit och jobbat på hip-hop festival på Cozmoz. En mycket lugn tillställning med fyra olika artister/grupper och ca 100 gäster.

Jobb hela helgen på DM samt imorgon natt på nån julgala i Falun. Men vi hörs då! Kram på er

Inga kommentarer: