12 mars 2008

övningskörning...

Imorse var jag uppe redan klockan sex, för att åka till stallet och morgonfodra. Var ovanligt pigg imorse och vädret var milt och vindstilla, med lite regn i luften. Släppt ut hästarna i deras, numera leriga hagar. Den här årstiden är det inte så kul för dom stackrarna att gå i sina hagar, och man får skölja benen varje dag när dom kommer in på eftermiddagarna. När jag var klar med det hann jag mocka till TC, innan jag hämtade upp min kusin Jolin vid bussen. Hon fick låna ridkläder av mig och vi åkte tillbaka till stallet igen. Efter hö och halmpackning fick Jolin rida på TC i ridhuset medans jag choachade från backen. Hon var jätteduktig och travade cavaletti och red slalom. När hon ridit färdigt och TC var omskött och utsläppt, så hade vi lite tid över. Perfekt för lite övningskörning för Jolin tänkte jag, och placerade ut koner på stallplanen. Där fick Jolin, som håller på med sitt körkort, öva på fickparkeringar om och om igen. Nyttigt värre, för det är inte så himla lätt alltid, men hon var duktig!

Innan jag skulle börja jobba gick jag, Jolin och Lotta och käkade lunch tillsammans på CocoThai. På jobbet fixade vi med den nya kampanjen som går ut i helgen, och blev nästan klara förutom några varor som vi väntar in imorgon. Vi måste vara klara redan imorgon för på fredag åker vi till Tallin hela bunten, och det är bara extra personal i butiken.

Efter jobbet var jag och Lotta till Kupolen för att spana efter något nytt att ha på oss i helgen. Jag ääälskar ju att fynda på REA, och hittade två par jeans och tre par skor, och för det kalaset betalade jag... 398kr!!! Ååå, det är så kul när man hittar något man vill ha, till fyndpris. Som en liten sport faktiskt. Jag är sååå nöjd! Nu ska jag snart sova. Kram på er

Inga kommentarer: