14 mars 2008

Tallinn nästa...

(Det här inlägget skrev jag i torsdags, och det skulle ha publiceras då, men Blogger låg nere, så ni får det nu istället.)

Idag har jag fixat stallet på morgonkvisten. Tippan var med mig och hon älskar när det är dags att gå upp på höskullen och packa hö. Där kan det nämligen gömma sig två stallkatter, som är så himla spännande. Helst vill hon jaga och försöka fånga dem, inte alls snäll med andra ord, men dom här katterna är tuffa jägare som inte ger sig i första taget. Dom kan utan problem lugnt ligga kvar på sin plats fast Tippan står mitt framför och sykar den stackars katten. När inte det hjälper försöker hon göra små utfall mot katten i förhoppning att den ska bli rädd och springa iväg, så hon får just jaga den. Den här morgonen hade hon ingen tur med att hitta nån katt på skullen, fast hon sökte igenom var enda vrå. Hon är så otroligt söt när hon klättrar i höberget och ibland nästan försvinner i allt hö, och skuttar som en minikängru upp och ner.


När jag var klar i stallet åkte jag förbi Coop på vägen hem och kollade på deras skoavdelning, med hopp om att hitta snygga billiga partyskor, men ingen fyndlycka denna dag. Vidare hem och lämnade Tippis hemma hos husse, gjorde mig iordning och mötte upp Lotta på stan. Vi åt tacotallrik på Café Kaal innan vi började jobba. Jobbdagen gick fort och plötsligt var det dags att sluta. Skyndade mig hem som alla torsdagar för att åka och hoppträna i Bäckan. Lena följde med mig och träningen gick kanon!


Nu är det mitt i natten och jag kommer i säng sent som vanligt. Har packat för imorgon bär det av till Tallin med jobbet, samt respektive så hjärtat ska också med. Det ska bli så skönt att komma iväg en sväng, så jag hinner umgås riktigt mycket med darling. Har haft så himla mycket på sistone så vi knappt hunnit träffas känns det som. Återkommer förhoppningsvis med bilder efter helgen. Ha en skön helg, och kram på er!

Inga kommentarer: