21 mars 2008

varva ner...

Sitter här nyss hemkommen från vaktjobb, och varvar ner en stund. Så svårt att gå och lägga sig direkt när man kommer hem, fast man borde. Dagen har varit lång och började med att jag och Tippan åkte till stallet. Tc fick vila idag, men han gick riktigt bra igår när jag red dressyr på honom i ridhuset på förmiddagen. Eftersom det var skärtorsdag idag, så har vi haft kortdag på jobbet, och stängde redan klockan 16. Vi hade mycket kunder nästan hela dagen och det var kul att jobba. Efter jobbet fixade jag påskägg till grabbarna och fyllde dom till bredden med godis, och köpte dessutom två stora påskharar i choklad. På hemvägen solade jag en kvart, och det skulle tydligen alla göra just samtidigt som jag. Det var riktigt hett redan när jag lade mig i solariet så till slut gled jag bara omkring där inne som en smörklick på en het potatis, haha! Usch det var inge skönt, men jag kund knappast klaga på att jag frös dom närmsta efterföljande timmarna iaf.

Nu på kvällen/natten har jag och hjärtat jobbat på gymnasiefest. Jösses vad många, alldeles för fulla ungdomar vi fick skicka hem. Vi ringde i vanlig ordning deras föräldrar som snabbt kom och hämtade upp dem hos oss. Dom var så tacksamma att vi ringde så ungdomarna kunde sova ruset av sig hemma istället för att komma på villovägar. Men jag gissar att många får det hett om öronen imorgon...

Nä, gott folk, nu är det dags för att gå och sova. Kram på er

2 kommentarer:

- sa...

Haha! Hoppas dem skäller ordentligt på kidsen imorgon :) Men det är ju bra att de går på ungdomsdiscon istället för att vara ute på stan bara. Så ni kan vakta dem =)

Jaa, men visst är hon fin Nova? Mycket lovande skrutt :) Glad Påsk på er! Kramisar

Nutti sa...

Svar Hanna:
ja, så drängfulla som dom var behöver dom en rejäl åthutning. Dessutom var det till 80% tjejer som spydde till höger och vänster, och gärna på sig själv och sina kläder... Hua!

Ja, jag måste komma någon dag när vi båda är lediga, så jag får se kusarna. Go o glad påskkram