22 mars 2008

långfredagen som blev kort...

Vad skönt det var imorse att få sova ut ordentligt. Jag blev förvisso väckt av min bedårande lilla söta dvärgpincher vid niosnåret, för då tyckte hon att det var hög tid att få sin frukost serverad. Masade mig upp på mellanvåningen och serverade snällt hundfrukost och släppte ut doggsen på gården. Efter lite morgontoalett för både matte och hundar, gick vi ner igen och somnade bums. Man blir trött av att jobba natt för när jag äntligen slog upp mina gröna hade klockan hunnit bli halv ett. Vid det laget var det bara jag och Tippan som låg kvar i sängen. Dom andra var i full gång med dator, TV och pyssel i köket. Eftersom vi åkte båt när melodifestivalen gick av stapeln, så bänkade vi oss hela högen och såg den idag istället. Sen var det slutslappat och hög tid att åka till stallet. E och Tippan gjorde mig sällskap dit, och efter stallsysslorna var klara, tog vi oss an TC. Jag hopptränade lite på egen hand, medan E försökte dressera Tippan i att hoppa hästhinder. TC var så duktig, och efter uppvärmning på enstaka hinder, så avslutade jag med att hoppa en linje med tre studs, ett galoppsprång, och sen en kryssoxer ut. Efter ridpasset fick TC en skön avslappnande massageryckt med gummihandsken.

Efter lite sen lunch, eller tidig middag kanske passar mycket bättre, åkte jag och hjärtat till Maxi och handlade mat och annat som fattades här hemma. Filmkväll och mys i soffan stod på schemat för kvällen så det slank ner chips och dipp i vagnen också, och en inredningstidning till mig. Bra att sjunka in i när maken börjar se våldsfilmer, haha! Nu ska jag sova så jag orkar upp sex imorgon bitti. Min tur att ge hästarna, tack vare att jag kunde byta med andra i stallet, så jag slapp ta söndag morgon, då jag jobbar till 3 på lördag natt. Tre timmars sömn gör ingen männinska. Kram på er

Inga kommentarer: