16 mars 2008

hemma igen...

Det har varit en kul, men intensiv helg med resa till Tallinn. Det är ju alltid så när man är iväg över en helg att det ska hinnas med en massa saker på kort tid, så man blir lätt lite trött när man kommit hem igen. Vi hade middag och partaj på ditresan, och det var superskoj! När vi kom till Tallinn var vädret riktigt dåligt, grått och trist. Det regnade och småsnöade när vi letade oss fram i staden. Gamla stan var supermysig, men jag gissar att det är som här hemma, att stan lever upp på somrarna, med uteserveringar och folk i farten. Kikade i lite affärer men hann inte så mycket mer innan det var dags att bege sig till båten igen. Resan hem var betydligt lugnare och efter middag och för mycket gräslig estnisk karaokee, var det väldigt skönt att gå och lägga sig och glo på tv, i våra för övrigt superfina hytter, belägna vid soldäck högst upp. Tack chefen! Vi hade både fri minibar med champagne och fruktkorg, som fylldes på flitigt. Ska kolla om jag har lite bilder att lägga ut sen.

Bussen hem från Stockholm tog väldigt lång tid. Istället för två timmar och en kvart som det tar att åka hem i vanliga fall, så tog det 4,5 timmar att komma hem. Bussen ska ju in och stanna överallt och dessutom får inte busschauffören köra längre än två timmar åt gången utan rast. Väl hemma igen efter luchstopp i Avesta, så åkte jag till stallet. Darling fortsatte till våra hundvakter för att hämta upp Nova och Micro. Tippan kom med Lena till stallet, efter jag hade duschat och longerat lergubben TC. Gissa om vi var glada att se varandra, jag och Tippan! Haha! Jag är så fånig, men jag står för det. Nu ska en tröttfia gå och sova. Kram

1 kommentar:

Ida sa...

Tallin är otroligt mysigt! Var där på våren för några år sedan, var verkligen ett sånt här jättemysigt område vid torget med massor av folk, pubar och uteserveringar :) Och så förvånades vi över hur rent och fint det var där!
Kramis