06 mars 2008

shopping med mormor...

Ledig igår och började dagen i stallet, efter en skön sovmorgon. Red TC både ute och i ridhuset. Han var pigg och glad! Efteråt var det dags att utfodra lunchhö i hagarna och hästarna stod och mojsade sig i solskenet. Fixade klart i stallet och skyndade mig hem. Gjorde mig iordning för att möta upp min mormor på stan. Först besökte vi en nyöppnad, underbar inredningsbutik på Vattugatan 9, Norrgården heter den och väl värd ett besök. Dom har renoverade, målade möbler i gammal stil, och en massa vackra inredningsdetaljer. Precis i min smak!

Sen uträttade vi flera ärenden på stan innan vi åt lunch på thai. Efter det forstsatte vår shoppingdag på Kupolen. Jag hittade två fina askar som ska stå på vår blivande hylla i köket, när det blir klart att inreda. Jag längtar! Mormor hittade fler saker som hon behövde, och det var så trevligt att få umgås med mormor på tu man hand. Vi avslutade med fika på kondis, och kaffe med bakelse.

På kvällen gick jag och Tippan långpromenad. Hon var också pigg och busig, och raceade runt i flexikopplet. Har henna alltid lös när vi är i skogen och stallet, men när vi går i tätbebyggt område får hon ju ha koppel.

Nu ska jag fixa stallet och sen är det jobb, men direkt efter ska jag skynda mig till Bäckan för att hoppträna med TC. Vi hörs imorgon igen. Kram

1 kommentar:

- sa...

Vad mysigt ni har haft det. Det är bra att umgås lite med sin mormor, dem brukar bli så glada då =) Kramis