29 mars 2008

igår...

...var jag i stallet på morgonen och fixade klart till TC och motionerade honom. Vi hade sällis av Anna och hennes häst Anita i ridhuset.

När jag var klar i stallet åkte jag hem och tog en dusch, gjorde mig iordning och åt snabblunch, Mc Donalds lilla cheeseburgare för en tia...
Åkte till mitt jobb, och fick nästan slåss för en parkeringsplats. Mycket folk i farten på fredagar, och ännu mera direkt efter lön. Vi hade mycket kunder hela dagen och sålde Royal Canin foder som aldrig förr, med demo i butiken.
När klockan slog 18.00 stängde vi som vanligt, och jag tog en vända förbi Solstationen för en omgång i låtsassolen. Kanske inte så nyttigt, men väldans skönt så här i gråvädret.Skyndade hem till vovvisarna som fick komma ut och rasta sig lite, innan det var dags för den efterlängtade kvällsmaten. Mums med Royal tydligen, haha! Micro och Nova i någon konstig bus pose.
Tippan i egen hög person, med örat på vift i vinden. Pussunge!
Sen var det hög tid att dra på uniformen och åka till nästa jobb, som vakt på Cozmoz. Ca 400 glada, dansande, wii spelande och karaokeesjungande ungdomar hade vi där, och det gick superbra.
Min darling kom hem på kvällen så nu är både jag och hundarna nöjda igen. Dags att fortsätta med den här dagen nu. Hör sen. Kram

4 kommentarer:

- sa...

Det är ju det som är så fånigt, vi är ju knappt mer än bara barnen ju! =)

Tänk när vi sitter tsm om några år. När du är 85 och jag 75, då kan vi snacka minnen! Och prata om hur vi hade det när vi var pigga och for runt med våra hästar och hade oss =)

Ida sa...

Så söta de är när de busar! Och söt bild på tc och tippan också såklart!
Pearls of Passion-smyckena görs här i sandviken, från början iaf, brukar finnas mycket fint! :)
Kramisar

Nutti sa...

Svar Hanna:
Hihi, ja du hoppas vi har mycket roliga minnen att gagga om då. Jag hoppas nästan att vi fortfarande rider då... kanske på varsin stadig ardenner...hehe! Kramis

Nutti sa...

Svar Ida:
Jasså, det hade jag ingen aning om, att smyckena gjordes där. Vad gör du på onsdag? Jobbas det? Ska nog på IKEA på onsdag. (Du oxå förstås, Hanna) Kramis