27 mars 2008

det blir inte alltid som man tänkt sig...

Min planering för den här dagen sprack redan igår, när min tränare talade om att hon var sjuk och dagens hoppträning då blev inställd. Sen skulle jag hinna så mycket före jobbet också, men jag hann bara fixa hundar och stallsysslorna, innan det var dags att skynda till jobbet. Ändå gick jag upp i tid, men jag vet faktiskt inte riktigt var tiden tog vägen. Sen efter jobbet skulle jag åka och sola, men precis när jag ska gå in, hinner två stycken före mig och vips så var alla sex solarium upptagna. Typiskt, för jag hade bråttom hem, så jag hann inte vänta tills dom blev lediga igen. Väl hemma hann jag rasta hundarna och utfodra dem och mig innan jag skulle iväg och hälsa på några kompisar. På vägen hem från dem nattade jag hästarna och när jag äntligen kom hem igen hade Nova, våran schäfer, stökat till ordentligt. Hon hade rivit ut en stor plastsäck med sopor från ombyggnaden i köket, och det låg sopor i hela köket, hallen och badrummet. Dessutom hade hon fått tag på en gammal färgroller, som var slängd i säcken, och kladdat vit färg på nya köksgolvet. Behöver jag säga att jag vid det här laget var smått irriterad?! När jag hade städat och plockat upp alla sopor och lyckats fått bort all färg från golvet, kom hon fram och skulle be om ursäkt, och fjäskade allt vad hon orkade. Och dom säger att hundar inte kan förstå att dom gjort fel, en stund efter dom just gjort fel, men det kan dom! Hon höll ju sig undan så fort jag kom in genom dörren och såg förödelsen, och hon är alltid på och ska hälsa och pussas annars. Jag skällde inte ens på henne men hon visste att det hon gjort var fel. Nu har vi blivit vänner igen och alla tre hundarna har myst med mig i soffan. Nä, den här dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig, men vad gör det om hundra år... Kram

3 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Hehe jovisst vet man om dom gjort fel. Nellie kryper ihop så låååångt ner det bara går i sin säng och ser sådär skamsen ut när man kommer hem ibland. Då är det bara att leta rätt på hennes "hyss" som allt för ofta är en söndertuggad napp eller blöja nuföritden. =)

Nutti sa...

Svar Lisi:
Haha, ja dom hittar då på en massa hyss våra hjärtan. Badrumsmattan har tydligen varit rolig att bita sönder nu också. Tror Nova längtar efter sin husse, som för övrigt bara varit borta tre dagar... Kramen

ErikaSH sa...

Vilken bus-unge... Vistt vet dom att dom har gjort fel allt!
Kramis