13 oktober 2007

vaktjobb i natt...

Jag fick sovmorgon i morse, men jag sov inte till jag själv vaknade, utan Tippan var duktig att hålla sin vanliga mattid, och väckte mig. Hon ställer sig nedanför sängen och skäller på ett ganska tyst försiktigt sätt tills man vaknar. När man kliver upp blir alla hundar överlyckliga och kastar sig upp från sina bäddar, helt förväntansfulla och ivriga på att få sin frukost serverad. Tänk om man fick lite av den energin på morgonkvisten... När dom sen har ätit och blivit utsläppta för morgonkissen, kan dom nöjda sova nån timme till.

Vi har legat och slappat på soffan halva dagen och glott på TV, med bara ett litet brejk för lunchintag. Pojkarna är hos sin mamma och Y är hos sin pojkvän, så det är barnfitt här hemma, och då behöver man ju inte "passa upp" på någon, och då kan man ta sig sådana här slappardagar ibland. På eftermiddagen tog husse med sig dom stora hundarna till skogen för lite spårningsjobb och jag, Lena och Tippis tog följe till stallet. Efter mockning och dom dagliga sysslorna var gjorda, tog vi oss en liten uterittvända, jag och TC och Tippan fick springa med. Nu är det verkligen höst. Luften är hög, klar och lite kylig, och nästan alla löv har dalat ned från träden och lagt sig som en färggrann matta på marken. Dags att klippa pälsen på TC också, och lägga på ett extra täcke under regntäcket.

Nu på kvällen har vi fuskat med lite god Maxmat, och lite mozarellasticks. Onyttigt, men gott! Inatt ska vi jobba på Stora Björn som vakter. Skönt att vi slutar redan klockan ett, eller det stänger då, och vi är inte hemma förrän tidigast två. Bättre än att stänga klockan två iaf som vi brukar på dom andra ställena. Nu ska jag gå och ta en dusch innan det är dags att åka. Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det höstigt ute, längtar tills jag får kapa Novas päls :) Men först ska hon få lite vila, sen ryker den! Skönt med slappisdagar ibland, man behöver det om man ska orka resten av veckan. Det är ju så himla kul med clinics, helst skulle jag vilja åka till sthlm nästa vecka, för då har Peder & Malin clinic, med temat "Bli en toppryttare på tio minuter" Visst lät väl det skoj? =) Kramis lillasyster H

Nutti sa...

Ååå, vad har du läst om den clinicen? Den vill jag också på!!! Vilken dag hålls den?

Stor kram från mig till dig

Anonym sa...

Kl 18:00 på Tisdag i Djursholmsridklubb ridhus.