15 oktober 2007

tankens kraft...

Skön slapp söndag igår, med en lång sovmorgon. Gick upp och åt brunch och tog sen Tippan med mig till stallet. Gav lunch till alla hästarna och medan dom mumsade och åt i sina hagar, så mockade jag och gjorde iordning foder. Red ut en sväng med TC, och Tippan fick springa med. Hon är alltid lika söt när hon racear runt som en liten galning, och letar sork på åkrarna. Ännu mer imponerad är jag över att hon håller jämnt tempo med stora TC. När jag galloperar hänger hon med som en liten rem bredvid hästen. Hon är så duktig och lyssnar noga på mig, vart vi ska gå, och om hon ska stanna eller vänta. Skönt att kunna ha henne med, men jag måst givetvis vara försiktig, så hon inte kommer till skada, hon är ju såå himla liten.

Gjorde inte många mer knop på söndagen. Åkte hem och duschade och välte omkull mig på soffan. Darling kom hem från skogen, där han varit med dom stora doggsen. Vi käkade pizza och glodde på TV. Så skönt så!

Idag hade jag ingen sovmorgon, utan åkte till stallet på morgonen. Red på utebanan med Anna, som red Fresh, och vi travade lite cavaletti. Solen sken och det var alldeles för varmt att rida med jacka. Gillar när hösten är solig och mild. Klarar mig helst utan regn och rusk och kyliga vindar. Vintern kan få lysa med sin frånvaro till närmare jul, och sen försvinna strax efter nyår, för att återgå till vår igen.

Nu på kvällen har jag haft insläppet i stallet. Käkade god middag med darlingen och tittade på suveräna Ceasar på TV4+ "Mannen som talar med hundar" Verkar som alla hans metoder går hem. Så duktig skulle jag också vilja vara med både hundar och hästar. Själv har han en hel flock med hundar som lever i harmoni, med honom som självklar ledare. Häftigt! Sen har jag kollat på ett till program som jag gillar, eller med en person jag gillar. "Nyberg & Thörnblom" Hon Mia är en riktigt härlig person, vem skulle inte vilja ha henne som personlig coach?! Tankens kraft är riktigt mäktig. För det är ju det, som det mesta hänger på, hur man lär sig att använda sina tankar på rätt sätt. Mycket intressant, tycker jag. Något jag skulle kunna tänka mig att jobba med på något sätt... Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill också ha en varm o solig höst, och knappt ngn vinter alls! Har iaf fått några fina dagar i år, skönt det :)
Hoppas allt är bra med er! Kramar