11 oktober 2007

nytt halsband...


Idag har Tippan fått ännu ett halsband, att pryda sin söta nacke med. Kunde inte låta bli att köpa det på mässan i helgen som var. Klart mattes hjärta ska ha ett halsband med söta små röda hjärtan på. Tänkte direkt på Tippis när jag såg det. Det är flera fina halsband på väg hem till butiken och jag kan inte lova, att det inte blir fler...*ler*

Imorse gick jag och Tippan morgonpromenad. Hua säger jag för det var kallt i luften och det var lite snö som yrde omkring. Riktigt skönt att ha både mössa och vantar på sig, men det är för tidigt för vinter om jag får tycka. Norra Dalarna och Härjedalen har idag fått en del snö, som dessutom ligger kvar, burr!

På jobbet idag har vi hunnit skylta om i fönstren. Praktikanterna fick göra varsitt fönster, med lite hjälp, och jag gjorde det fjärde och sista fönstret med djungeltema. Vore kul att ha mycket skyltmaterial, och tid över, så man kunde göra spännande roliga skyltningar, och göra om dem ofta. Nu blir det väl en ny skyltning till jul igen.

Lena ringde nu på kvällen och var dunderförkyld, så jag tog hand om hennes häst också. Dom hade fått gå in tidigare idag pga det dåliga vädret. Skönt om dom hinner torka lite innan kvällen. Kollade på "Du är vad du äter" när jag kom hem från stallet, och åt god grillad kyckling med sallad och vitlöksbröd, som hjärtat gjort iordning. Nu ska jag snart gå och sova, för jag har morgonfodringen i stallet imorgon bitti klockan sex, och jag är ju inte morgonpigg... Kram

2 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Åhh vilket fint!Måste komma in i butiken någon dag och titta på allt nytt och er skyltning!Kanske köpa nåt fint till lilla Nellie.

Anonym sa...

Oh har dom redan kommit!! Jag kommer in idag.. Kraam