27 oktober 2007

ledig helg & hoppkurs...


TC och jag in action

Idag är jag ledig och har haft en skön sovmorgon till niosnåret, då hundarna inte längre kunde vara utan sin frukost. Det börjar med att dom knatar runt sängen (på clickgolvet) så ni förstår att det hörs av tassandet, sen hoppar dom upp i sängen om dom tycker att dom får för dålig respons på sitt tassande, och mycket riktigt, då vaknar man!

Ska snart till stallet och mocka och packa lastbilen med det jag ska ha med mig på hoppkursen i Mora, för Louise Haaga. Åker på em och kommer hem igen imorgon em. Hoppas att Len följer med mig, det är så tråkigt att åka själv. Hoppas verkligen att det här kalla blötvädret inte sjunker ner till minusgrader, för då blir blixthalka, och då vill iaf inte jag vara ute på vägarna och köra häst.

Igår red jag dressyr på morgonen, och det var både dimma, frost och morgonsol. Riktigt vackert ute, trots att jag inte gillar kyla. TC kändes iaf fin och lösgjord, förutom att han är lite stel bakom höger ganasch. Blir det mer för jag ta honom till kiropraktorn och kolla om något ligger fel eller snett.

Jag och darlingen min käkade lunch tillsammans innan jag började jobba kl 12. På jobbet var det full rulle med mycket kunder i farten. Alla ska hinna fixa före helgen så dom kan hem och njuta av ledigheten, verkar det som. På kvällen åkte vi och handlade massor med plockmat. Kex, ostar, ölkorvar, skinka, inlagd vitlök, oliver, avocado, päron, vindruvor mm. Gissa om man äter tills man nästan spricker för att det är så gott. Inte nog med det heller för sen åkte smågodiset fram... gott, men usch! Haha!

Nä nu ska jag sätta fart så jag blir klar i tid. Kram



Inga kommentarer: