29 oktober 2007

aha-upplevelse...

Hoppkursen gick bra i helgen, och med det menar jag inte att vi hoppade skyhöga hinder utan minsta problem. Det var mer så att jag fick flera aha-upplevelser och lite mer känsla för hur jag måste rida min häst. Han är ju otroligt bekväm av sig och jag måste slita som ett djur för att han ska jobba rätt, för han bjuder inte så mycket på sig själv. Jag vet ju att han har mycket kapacitet och är en så himla go kille, så därför tycker jag att han är värd att lägga en massa krut på ändå. Kanske måste jag rida TC så här tufft ett tag, och sätta lite extra press på honom, så kanske jag får lite mer gensvar framöver och kan rida honom mer harmoniskt med tiden, när han lärt sig var skåpet ska stå, så att säga. En mycket givande kurs hursom helst, och Louise är ett proffs och perfektionist ut i fingerspetsarna. Får se om jag kan åka till hennes anläggning och träna varannan vecka eller åtminstone en gång i månaden. Jag hoppas!

Lena och två av hennes hundar var med till Mora. Tippan tyckte det var kul att få dvärgpinscher kompisar med sig på resan. På kvällen gjorde vi en repris på förra kursen, och gick ut och åt tillsammans på china. Vi hade jättetrevligt och snackade både häst och annat skoj.

När vi på söndagen kom hem från Mora, så hjälpte jag Lena att hoppträna på Bally hemma i ridhuset. Dom var så duktiga så! Åkte sedan hem efter en lång dag, och när jag lämnat av Lena och doggsen återstod bara en god pizza och en varm skön dusch, innan jag stupade i säng.

Upp imorse klockan sex för att åka till stallet och morgonfodra alla hästarna. Milt väder fortfarande men det har regnat lite av och till under dagen. Fixade allt i stallet och väl hemma igen, slocknade jag och Tippis på soffan en stund. Efter en dusch mötte jag upp Vincent på Kupolen och vi åt lunch tillsammans, innan det var dags för mig att gå till jobbet.

Nu på kvällen har vi ätit tillsammans. Pojkarna har kommit hit redan idag, istället för på onsdag, för dom har höstlov och är lediga från skolan. Jag har också kollat på Från koja till slott, gillar inredningsprogram, för man får lite nya ideér till sitt eget hem. Appropå det är det dags att göra ett ryck här hemma igen. Det har sett lika ut ett tag nu och jag tröttnar, men det kostar ju en del när man börjar, och det som ligger högst på önskelistan är ju ett nytt kök. Inte billigt! Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt när träningarna går bra och man får lite att jobba med! :) Tror vi åkte förbi louise ställe, hanna sa så iaf :)
Ska lägga upp lite bilder på bloggen när jag får tid, från mammas fest och gård.
Kramis!