24 oktober 2007

hästbad...

På förmiddagen var jag och kärleken på möte i Falun, angående fosterhemsplaceringen. Vi är ju flera fosterhem som träffas en gång i månaden, och pratar om det vi själva vill ta upp. Vi har mycket gemensamt och det är skönt att både få snacka av sig, men också höra hur dom andra familjerna har det. När vi var klara med det, så åt vi lunch i Falun på thairestaurangen i gallerian. A skjutsade mig sen till jobbet, innan han åkte hem för att ta ut doggsen i skogen.

Full rulle på jobbet hela dagen med både säljare, kunder och varor. Dagen gick fort och plötsligt var det dags att åka hem igen. Satte mig vid datorn en stund och varvade ner, innan jag och Y åt middag. Pojkarna har ju åkt till sin mamma idag och A var på mc-klubben. Drog på mig stallkläderna och tog Tippis med mig till stallet. Klippte klart TC med Annas klippmaskin, och ryckte manen, samt klippte svansen. Nyskodd är han också sen igår. Tc blev så tjusig så, när jag hade pysslat klart, men det tar ju sin lilla stund, och Tippan satt vid min sida heeela lååånga tiden och bara väntade på att få lika mycket uppmärksamhet, som den där dunderklumpen till häst hela tiden fick.


Tippans förväntansfulla blick...

När jag ändå var igång med att göra TC så fin så fick han sig ett rejält bad också. Duschade honom noga och löddrade in hela honom i vitt skum. Han såg så nöjd ut när han fick gå in i sin nyhalmade box och käka sitt hö. Ren och fräsch!

Har hand om Bally nu också i tre dagar, för Lena är på kurs. Ska försöka hinna rida båda två imorgon och på fredag. Om jag bara kommer upp i tid, så hinner jag utan problem. Ska bli intressant att rida henne, det har ju inte blivit av än. Hoppas också att Lena hakar på till helgens kurs för Louise Haaga. Mycket roligare om vi båda åker med varsin häst. Nu är det sovadax! Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, precis så är det när man klipper sig! Knappt nicke märkte något ;)
Så söt hon är tippan, och vilket tjusigt halsband den lilla fröken har på sig! :)