23 oktober 2007

fynd och maskinhaveri...

Igår var jag som sagt ledig och började med en skön sovmorgon. Gjorde mig iordning och åkte till Kupolen där jag mötte upp kusin Jolin som har APU på H&M. Vi lunchade tillsammans på thairestaurangen, och kollade in lite affärer efteråt, innan hon fick lov att gå tillbaka igen. Jag fortsatte kika runt och häslade bla på Mia på Guldfynd, där hon jobbar. Fyndade gjorde jag också faktiskt. På H&M köpte jag en bh, och med min rabattcheck jag hade blev det inte mer än 29.50 att betala. På KappAhl hittade jag en mjuk skön stickad kofta, eller poncho, man kan vira in sig i, i vinter och den var nedsatt till halva reapriset, och det slutade på 45 kr. Storhandling va?! Två nya skobutiker har dom också fått, och en klädbutik, som jag kikade lite på innan jag åkte hem. Tror det är en bit över 70 st butiker på Kupolen nu.

Mot kvällen träffades jag och Lena i stallet och red tillsammans. Först red vi ut på travslingan en stund, men när det började bli mörkt red vi på utebanan vid stallet istället.

Imorse red jag och Anna samtidigt och vi skuttade lite hinder på utebanan. Vi har verkligen haft många fina soliga höstdagar denna höst, och även idag. Härligt att rida då och man blir på så bra humör. På eftermiddagen när jag var på jobbet kom hovslagaren, Ola och skodde om TC. Anna var snäll och tog in och ut TC eftersom jag jobbade. Efter jobbet när vi hade ätit middag, åkte pojkarna och jag till stallet igen, för att klippa (raka) TC. Han har blivit lurvig som en björn, och då blir han svettig när man rider, och då torkar han långsamt och kan bli förkyld. Därför klipper man av dom pälsen och ersätter med täcken istället. Det tar en stund att klippa en häst och när jag hunnit lite mer än hälften, slutade min klippmaskin att fungera! Grr... säger jag bara! Såå himla typiskt, men jag ska få låna Annas klippis imorgon och göra klart hela hästen. Sen ska svansen klippas och manen ryckas, så han blir riktigt fin.

Nu är det sovadags så det finns en chans att orka upp imorgon. Gäsp! Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Har inte varit till kupolen på evigheter! Kanske vi kan ta en dag där tillsammans, vi systrar, snart. Vore skoj! :)
Så typiskt med klippmaskinen, men tur du får låna en iaf!
Kramis