09 oktober 2007

dagens goda gärning...

Mässan i helgen har varit superkul! Kom ner på fredag kväll efter jobbet, och efter att vi stannat och ätit en god middag, på vägen ner. Vi fick våra rum på det stora hotellet Scandic Infra City, och sen gick vi ner i hotellbaran och minglade lite med säljare och bekanta från andra butiker. Satte oss och blev bjudna på en drink innan det var dags att sova. På lördagen åt vi frukost vid halv nio, och sen var det dags att entra mässhallarna. Åh, pust, säger jag bara. Det är väldigt mycket att titta på, många beslut att fatta, och väldigt mycket intryck, så till slut blir man alldeles yr. Bodils minicirkus var där med gojor och katter och inte minst den söta grisen Rosa. Väldigt många hade sina hundar med också, så Tippan kunde lätt ha varit med. Hon älskar att vara med på sånt, där det är mycket att titta på och där man får mycket uppmärksamhet.

På kvällen var det dags för middag och Las Vegas show. Först fördrink och sen förrätt, varmrätt och efterrätt. Det var ca 700 personer på banketten. Jösses vad vi hade kul hela långa kvällen! upp på söndag klockan åtta, för frukost och mässa igen. Gjorde alla inköp klara och några timmar efter lunch åkte vi hemöver igen. Tyvärr tog resan hem alldeles för lång tid, för vi åkte fel...öh, jo det är sant. Fast man kan vägen hem som ett rinnande vatten. Dom hade nämligen vägbygge på E4:an och hade dragit om trafiken en lång bit, och i en rondell körde vi höger istället för vänster. Bara för att vi trodde att vi skulle följa E4 skyltarna. Dom hade ju inte skyltat andra alternativ. Dåligt värre! Vi fick väl en omväg på 6-7 mil och fick köra på små slingriga vägar över skogen, för att slippa åka runt Gävle som blir en mycke längre omväg. Till slut var vi hemma igen, och jag lovar att det var riktigt skönt.

Igår gick jag långpromenad med Tippan på morgonen, sen åkte vi till stallet och mockade och fixade maten. Lunchade med Lotta på stan innan det var dags att börja jobba. Vi fick välbehövlig massage på jobbet, och sen besök av Royalsäljaren. Han och jag började skylta om i det ena fönstret, och fortsätter idag. Plötsligt skriker en kund att det brinner på parkeringen! Jag kikar ut och ser tjock rök lite längre ner. Jag, Linnea, Erik och tre praktikanter fyller hinkar och springer mot elden. Det visar sig att någon antagligen har kastat en fimp i dom torra löven under träden, och det brinner för fullt bredvid och under två bilar. Vi springer fram och tillbaka med hinkar med vatten samtidigt som två med bransläckare och nån med spade försöker få stopp på elden. Det är ju halv storm ute, så fort vi släckt på ett ställe så böjar det brinna på nästa. Otäckt med bilarna som står mitt i också. Till slut kommer brandkåren och släcker. Usch säger jag bara, för vi alla stank verkligen brandrök i hela butiken efteråt, men vi fick i alla fall göra dagens goda gärning. Det känns ju alltid bra!

Nu ska jag skynda mig att göra klart allt innan jobbet. Ikväll ska vi till A:s bror som fyller 40år och grattulera honom. Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj, här händer det grejer när man är hemma!! Vilka brandmän(kvinnor) ni är!!
Jaha så ni åkte fel, jag hade oxå åkt fel om inte Erik hade vart med, dumma vägbyggen..
Jag kommer in med Doris nån dag, kraaam.

Nutti sa...

Svar Erika:

Jo men visst åkte vi fel minsann...haha! Inte bara vi, utan flera andra vi pratat med idag också. Dom får väl skylta!!! Jaa, du måste komma med Doris snart! Jag är så nyfiken.

Kram Sofia

Stolt Mamma sa...

Oj vad modiga ni var!!Det var då verkligen dages goda gärning!Hoppas att allt är bra med er och att ni återhämtat er från både brand och kalas i helgen!=)
Saknar er massor, kommer nog in nån dag framöver och hälsar på!Kram

Nutti sa...

Svar Lisi:

Ja det tog faktiskt någon dag att återhämta sig efter helgens bravader! *ler* Vi saknar dig också stumpan! Roligt om du kan titta in någon dag.

Kram Sofia