06 december 2008

nattsvammel...

Då har man gjort ännu ett vaktpass, nummer två denna vecka av tre möjliga. Det har gått bara bra och jag har nyss kommit hem och tagit en lång skön, varm dusch. Man blir lite frusen av att stå ute så där mitt i natta på vinterhalvåret.

För övrigt har jag jobbat på DM idag och tillbringade förmiddagen i stallet, med Tippis. Igår jobbade jag på en skolfest där Suger Plum Ferrie spelade. Schysst skoljulfest må jag säga. Annat var det på min tid, när man flyttade undan bänkarna i klassrummet och dekorerade lokalen egenhändigt, spelade kassettband som var inspelade från Tracks på radion, och käkade godis och chips. Hade man tur lekte man mörka leken och Ryska posten, haha! Det var tider det!

Nu har jag ledigt från DM två dagar och vi ska ägna dagarna till att försöka tapetsera vardagsrummet. Eller i alla fall göra klart allt underarbete, så vi kan tapetsera typ tisdag när tapeterna har kommit. Längtar tills det är dags att inreda och hämta hem soffan, så man får inviga den med en bra film och massor med tända ljus i hela vardagsrummet.

Nä, nu är det hög tid att gå och sova för klockan är 03.50 och då ska man sova har jag hört. Kram på er

1 kommentar:

Ida sa...

1,5 timme efter detta inlägg var en annan tvungen att gå upp! Men sista passet för helgen nu, sen börjar jag på tisdag igen med 7 dar på raken...
Underarbetet är inte så skoj, men väl värt allt slit! Och själva tapetseringen är ju superskoj, och går så fort, i jämförelse med arbetet innan!
Lycka till med allt job, både hemma och på stan ;) Kramis!