22 december 2008

mera julstök...

Nu är alla klappar inslagna och klara, tror det blev 25 stycken när allt var klart. Granen står klädd och skapar stämningsfullt myssken i vardagsrummet. Skinkan och all julmat är inhandlad så nu får den där dagen komma, som vi så hysteriskt förbereder oss för.

Tänk vilken galen tradition egentligen, jag menar barnen idag vet ju inte ens varför vi från början firade jul över huvud taget, nu handlar det ju bara om julklappar, mycket och fina sådana ska det helst vara, så dom kan jämföra varandras julklappar i skolan sen.

Jag har ju blivit så där gammal så jag tycker det skulle räcka med att bara träffas och umgås och äta tillsammans. Däremot älskar jag att ge bort presenter till mina nära och kära, när man ramlar över nåt som verkligen passar personen i fråga och vet/tror att dom blir väldans glada för just den där presenten.

Ja ja, nog om det för den här gången. Idag har jag ridit på morgonen och sen skjutsade hjärtat mig till jobbet där det var full fart hela dagen fram till 19 då vi stängde. Sen blev jag hämtad av hjärtat och vi åkte till Kupolen för att inhandla det där sista som fattades, och vi avslutade med att handla julmat på Coop.

Först sa vi att vi bara skulle köpa skinka, peppisar och julmust, men det slutade med hela kitet julmat med jansson, sill, köttbullar ja ni vet. Så typiskt för vi ska ju till pappa över jul, men det är ju inte mer än en gång per år vi har jul, så det blir nog gott.

Igår var mamma och Roger hit och hälsade på oss. Mysigt! I lördags var jag till mormor och morfar i Dala-Floda och firade lilla julafton med dom, mamma, mostrar och kusiner. Myspys!

Nu ska jag gå och sova för imorgon väntar nog fullt ös på jobbet igen och då gäller det att ha lite extra energi. Kram på er

Inga kommentarer: