03 december 2008

hemmapyssel...

Igår och idag har jag hunnit (och orkat) med lite hemmapyssel. Det började igår när jag åkte hem från jobbet och tog vägen förbi Nordsjö idé & design, för att spana på tapeter till vardagsrummet. Jag fastnade nästan direkt för två tapeter som ser lika ut fast i två olika färger, men kollade runt länge ändå ifall jag skulle hitta någon ännu finare, men jag kom alltid tillbaka till den där första. Så har det nästan alltid varit när jag valt tapet, att det är den första man fastnar för som också får följa med hem sen. Jag hittade iof en väldans fin tapet där, MEN den kostade 1095kr rullen, och jag behöver minst 10 rullar...haha! Så kul ska vi inte ha, speciellt med tanke på att jag tycker om att göra om ofta.

Hur som helst var jag inredningsinspirerad när jag åkte hem, och det resulterade i att köket fick sig en omgång. Hyllan som jag lääänge tänkt sätta upp på vår pärlspåntvägg blev inhandlad (på coop vid niosnåret) och uppskruvad, julgardinerna uppsatta och köket bytte färgtema från rosa/ljusgrönt till juligt rött. Ja jag ska ta och ladda kameran och ge er bildbevis nån dag.

Idag skruvade jag även upp en svart hylla, en svart lampett och en postlåda i svart metall. Känner mig nöjd med mitt lilla energiryck och peppad att fortsätta med vardagsrummet, fniss! Ska beställa tapeterna imorgon, så att vår nya soffa snart kan flytta hem. En ny TV står också på önskelistan, för den vi har idag försvinner bild och färg på då och då, och ljudet försvinner när någon går förbi, haha! Så, så här låter det hemma hos oss på kvällarna när någon går förbi TV:n: -Du tog ljudet med dig!

Veckan har varit jobb, ridning och hundar såklart. Har inte hunnit umgås med en enda kompis. Förutom att man träffar många både på DM och i stallet, och tur är väl det. Är glad att jag inte jobbar på fabrik vid ett löpande band med hörselkåpor på, isolerad från omvärlden. Nä jag är för social för det och har tur att jag har vänner på både jobbet och i stallet. Tack för att ni finns. Kram på er

1 kommentar:

Ida sa...

Så roligt att göra fint hemma! Tog ett ryck med inredningen när jag kom hem en natt jag med, mellan klockan 02-05 så satte jag upp lampor, gardiner, placerade ut ljus och ljusstakar, osv ;) Roligt var det, men jag var bra trött dagen efter hehe.
Kramis