03 mars 2008

måndag igen?!

Hur kan det vara måndag igen, jag menar redan?! Tycker veckorna flyger fram och månaderna smäller av som ett smatterband. Så länge som vintermånaderna gör det är det ingen fara men sommaren ska sega sig fram och vara lång och varm, om jag får bestämma. Hur som helst så överlevde jag lördagens långa vaktpass, med nio timmar hip hop. Lungt var det också, bara en misshandel med polishämtning. Skulle tippa på ca 400 ungdomar som troget lyssnade på alla artister under nio timmar.

Söndagen började efter en skön sovmorgon, som var välbehövlig, men sen satte vi fart och var effektiva. Hjärtat fyllde släpvagnen med allt bråte vi hade på övre gården. Den blev proppfull kan jag säga. Jag fixade här inne under tiden, med tvätt och sådana där husliga sysslor, ni vet. Sen tog vi bilen och var runt på olika affärer för att välja en köksfläkt. Vi hittade ingen som vi direkt ville ha, men vi hittade en massa annat som vi tydligen behövde *hehe*. Är det inte så men butiker som Jula, Rusta, Dollarstore mfl, att när man går där inne och ser varorna så kommer man på att man behöver dom, (eller egentligen inte) och sen kommer man till kassan med ett berg av varor," för dom var ju så billiga". Men faktiskt hittade vi mycket bra och användbara grejor.

Några timmar senare var det hög tid för mat så vi var förbi Coop och handlade och åkte sedan hem för att äta. Darling fortsatte med att städa ur bilen och tvätta den, medans jag åkte ut till stallet. Fixade klart till både Bally, för Lena är sjuk, och till TC vännen. Hjälpte Ingrid att ta in alla hästarna från hagarna. Stackarn hade ramlat av sin Acke precis innan jag kom, och hade ont i höften, och hade svällt upp rejält. Hoppas det gick bra med henne. Duschade TC för han var som en lergubbe. Hatar när hagarna ser ut som lervälling. TC och Fresh springer och leker mycket i sin hage och därför är både hästar och täcken täckta med lera när dom kommer in. TC fick ett nytt innetäcke i vinrött och blått, och han blev så tjusig.

Nu ska jag iväg och rida, sen jobb som vanligt. Usch imorgon ska jag till tandis, och jag som har fobi...*gråt* Kram på er

Inga kommentarer: