31 mars 2008

glömsk...

Skrev ju igår att det var sommartid, och ställde om alla klockor i huset, trodde jag. Den klockan som nästan är viktigast att ställa, borde ju vara klockradion, så att man kommer upp i tid och så... men det glömde jag tydligen. Klockradin slog igång åtta och det var dags att gå upp, men jag fick en liten chock när jag kom upp på mellanvåningen och konstaterade att klockan faktiskt var strax efter nio... Stor suck, för nu fick jag bråttom med alla morgonsysslor. En timme är mycket på morgonen! Skyndade ut till stallet och Tippan fick följa med, medan jag mockade och packade hö osv. Sen hem för att göra mig iordning för jobbet. Skulle ha ridit på morgonen, men det blev för stressigt att hinna, och bestämde mig för att rida på kvällen istället. På vägen till jobbet hann jag in och köpa ett diskställ till köket, som jag länge har suktat efter, och sen vidare för att äta lunch med Lotta på jobbet. Fick ett sms från en tjejkompis, att hon hade biobiljetter till en tjejfilm ikväll, och att jag var välkommen att följa med, tillsammans med några andra. Ååå, det hade ju varit hur kul som helst, MEN jag måste ju rida ikväll, så det var bara att avstå, och tacka nej... Sånt är livet när man är hästägare och inte har minnet med sig. Kram på er

2 kommentarer:

Ida sa...

Så hemskt att försova sig! Tur du kunde rida på kvällen istället iaf.. Synd på bion bara.
På onsdag blir det halkbana och falun för mig :P Men ska vara hemma vid 4 igen tror jag... Kanske hinner ses!

Kram

Nutti sa...

Svar Ida:
Jaha, du åker till Dalarna och jag till Gästrikland, på samma dag! Tokigt det kan bli. Vi kan höras få se om pappsen är hemma oxå. Kramis