04 oktober 2007

sen att packa, som vanligt...

Idag fortsatte utbildningen hos polisen, men idag fick vi inte alls sitta stilla som igår, tvärtom! Vi tränade greppteknik, nedläggningar och batongslag och massor med annat. Lite jobbigt, men riktigt kul faktiskt, förutom att jag känner mig lite mörbultad efter alla kraftanstränigningar.

Vi slutade redan klockan fyra, så jag och Lena möttes i stallet för gemensam uteritt med våra pållar. Härligt höstväder idag med sol och lite värme, perfekt för att gallopera på sandvägarna i skogen, bland alla vackra röda, oranga, gula och gröna löv. Vi passade på att hoppa på flera ställen där träd fallit över stigarna. Hästarna fullkommligt älskar det, och vi med! Jag och Lena smålog lite fånigt mest hela tiden, och mindes tillbaka på ponnytiden då man nästan alltid raceade runt i skogen och hoppade.

Nu på kvällen är min kära man och jobbar som vakt på nån matmässa, medans jag är hemma med grabbarna. Y är på gymnasiefest med sina kompisar, och jag hoppas hon orkar upp till skolan imorgon. Har fixat matsäck till grabbarna, som ska ut i skogen imorgon och orientera med skolan.

Imorgon är det dags att åka till Stockholm med mina kollegor på DjurMagazinet. Vi ska gå på mässa i två dagar och kika efter roliga och fina varor till butiken. På lördag kväll är det stor middag med underhållning, och partaj förstås! Det ska bli såå roligt! Det är bara det där med packningen... har inte börjat än, och imorgon har jag ju inte tid, för då är det hästridning och hundpromenad som gäller innan jobbet, och direkt efter åker vi. Det är alltid så här med mig och packning... *ler* Bara att gilla läget, men jag ska nog göra ett försök nu. Kram

(ps. ska försöka ta lite bilder, så jag kan visa er våran helg.)

Inga kommentarer: