19 december 2008

taggad för nyårslöfte...

Tvättberget minskar sakta men säkert! Den nya maskinen får jobba hårt, men den spinner som en liten katt, haha!

Idag fick jag massor med sällskap på lunchen, för jag och Lotta hade bestämt lunchdejt, men sen kom hjärtat och ville med, och när jag var på väg till stan ringde min goa vän Milla och ville göra oss sällskap, och sen kom även Anna-Karin och ville joina oss. Så kul att träffa Milla med lilla Melvin, har saknat dig stumpan! Tyvärr var det lite ont om tid att hinna snacka massa skit, eftersom jobbet väntade, men det får vi ta igen.

Nu har vi fått undan varor och stök på jobbet, så nu får gärna den riktiga julruschen börja. Vi har givetvis redan börjat känna av den, men jag vill ha tokrusning, med långa köer till kassorna hela dagen och varor som bara tar slut i ett nafs. Jag är beredd!

Har ni några nyårslöften? Själv brukar jag aldrig ha det, men i år gör jag ett undantag. Mitt nyårslöfte till mig själv är att börja leva sundare, med bättre matvanor och mer motion. Behöver gå ner i vikt, så jag kan ha mina kläder igen, plus att med bättre mat och motion blir man piggare, gladare och ser fräschare ut. Är grymt taggad!

Ikväll har jag hunnit följande:
*inhandlat en ny julgransfot + matta + mera julgranspynt
*inhandlat 100st skumtomtar... (inte till mig)
*tvättat några maskiner tvätt
*hängt och vikt all rentvätt in my dressingroom
*plockat och städat på mellanvåningen

så nu är jag trött och lite sovasugen...MEN jag måste bara ta en bloggvandring först, hehe! Kram på er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tar stark på mig rollen som lillasyster.. Ja jag skulle behöva en gps så jag har full kontroll över Ida och Hanna så dom inte gör hemliga saker och sen gör mig galet nyfiken.. Men då kommer dom göra uppror.. Men jag tycker väldigt mycker om saker som glittrar, som.. ett par blingbling örhängen :) Jag har redan köpt julis till dig ^^

Anonym sa...

eller en snygg lite hängig t-shirt :D

m i l l a h . s e sa...

Vi får planera lite bättre nästa gång =)
KRAAAM!