23 mars 2008

påskelipåsk...

Halli hallå! Har ni överlevt påskhelgen so far?! Vet ni hur mycket godis jag har proppat i mig?! Men nu börjar jag bli less på allt smågodis och chokladägg. Vi hoppade över den traditionella påskmaten igår, och grillade istället. Marinerad fläskfilé, krämig potatisgratäng, sallad och bea såklart! Gott som bara den!

Hade morgonfodring i stallet igår morse också. Var uppe vid sex och det var plötsligt superkallt ute. Ja för -12 grader är superkallt, när man har haft en vinter med mest plusgrader. Det var till och med så kallt (för mig) så hästarna fick ha sina varma vintertäcken på sig, sen att det blev varmt och skönt mitt på dagen, var ju inget jag kunde förutspå... Efter stallet åkte jag hem och duschade varmt och åt frukost, innan det var dags att åka till DM och jobba. Det var jag, Lotta och Linneá och vi hade mycket kunder nästan hela dagen, och telefonen ringde sig varm med folk som undrade om, och hur länge vi hade öppet. När jag slutade vi två, åkte jag till Djurås för att kolla på min moster Sassas första konsutställning. Spännande eftersom jag inte riktigt visste att hon målade tavlor. Hon har ju alltid varit väldigt konstnärlig, men mest målat möbler och inrett hem och hus osv. Det konstnärliga ligger i släkten, med mormors pappa som var konstnär, mormor som målar och min andra moster Lotta som också är riktigt duktig på att måla. Jag kan säga att jag blev imponerad! Dessutom sålde hon nästan allt hon ställde ut. Så roligt! Gå in och kika här http://www.sassanordstrom.se . På kvällen jobbade vi på Bolanche.

Imorse hade vi välbehövlig sovmorgon, men efter frukost och närmare lunchtid åkte vi förbi stallet och gav lunchhö till hästarna sen vidare ut i skogen med hundarna. Vi gick en skön skogsrunda och avslutade i solen med att ligga och sola på några stockar. Gissa om det var underbart. Nu ska vi käka pizza, och senare är det vaktjobb igen. Hörs sen! Kram

Inga kommentarer: